The Economist on brittiläinen viikkolehti, joka ilmestyy sekä painettuna että digitaalisena julkaisuna. The Economist keskittyy ajankohtaisiin asioihin, kansainväliseen liike-elämään, politiikkaan, teknologiaan ja kulttuuriin.
Lontoossa toimivan aikakauslehden omistaa Economist Group, jonka päätoimitukset sijaitsevat Yhdysvalloissa sekä manner-Euroopan, Aasian ja Lähi-idän suurissa kaupungeissa.
Vuonna 2019 The Economistin keskimääräinen levikki oli 909 476 ja yhdistettynä digitaaliseen läsnäoloon yli 1,6 miljoonaa. Sosiaalisen median alustoillaan lehti tavoittaa yli 35 miljoonaa ihmistä.
The Economistin historiaa
Vuonna 1843 perustettua The Economistia levitti ensimmäisenä skotlantilainen taloustieteilijä James Wilson tukeakseen brittiläisen maissilakia sekä kumotakseen tuontitullijärjestelmän.
Ajan myötä lehdessä alettiin käsittelemään poliittisia taloustieteitä ja ajankohtaisia tapahtumia, taloutta, kauppaa ja Britannian politiikkaa.
Koko 1900-luvun puolivälin jälkeisen ajan The Economist on laajentanut ulkoasuaan ja muotoaan sekä lisännyt mielipidekirjoituksia, poliittisia sarjakuvia, lukijakirjeitä, pääjuttuja, taidekritiikkiä, kirja-arvosteluja ja teknologiaa käsitteleviä artikkeleja.
The Economist tunnistetaan paloauton punaisesta logostaan sekä ajankohtaisista ja kuvitetuista kansikuvistaan.
Painetun ja digitaalisen lehden sisältöä tukevat sisar-lifestyle-lehti 1843 sekä erilaiset podcastit, elokuvat ja kirjat.
The Economistin toimituksellinen linja
Wikipedian mukaan The Economistin toimituksellinen linja pyörii ensisijaisesti klassisen, sosiaalisen ja ennen kaikkea taloudellisen liberalismin ympärillä. Se on tukenut radikaalia keskustaa käsitteen vakiinnuttua 1900-luvun lopulla, suosien politiikkaa ja hallituksia, jotka ylläpitävät keskustalaista politiikkaa.
Lehti puolustaa tyypillisesti taloudellista liberalismia, erityisesti vapaita markkinoita, vapaakauppaa, avoimia rajoja, sääntelyn purkamista ja globalisaatiota. Huolimatta The Economistin selkeästä toimituksellisesta linjasta, se harjoittaa tiukkaa faktojen tarkistusta ja tekstin tarkistamista oikeinkirjoituksen, kieliopin, lauserakenteiden ja asiavirheiden osalta.
Pysy ajan tasalla maailman tapahtumista The Economist -lehden kanssa
Datajournalismin johtava brändi The Economist tarjoaa sisältöä korkean profiilin yksityishenkilöille, organisaatioille ja yrittäjille, jotka haluavat pysyä ajan tasalla liike-elämän, politiikan, tieteen ja taiteen tapahtumissa.
Se, mikä tekee The Economistista erilaisen, on politiikan tutkimuksen ja oivallusten, luovien innovaatioiden ja globaalin vaikuttamisen yhdistelmä.
- 75 vuoden kokemus näyttöön perustuvasta politiikkatutkimuksesta 205 maassa
- Maailmanlaajuinen tiimi valaisee poliittisia valintoja vertailuarvojen, taloudellisten ja sosiaalisten vaikutusten analyysin, ennusteiden ja skenaariomallinnuksen avulla
- Mukaansatempaavaa tarinankerrontaa ja suunnitteluajattelua
Tutustu tarjouksiin ja tilaa The Economist tänään
The Economist tilattavissa Suomeen painetun ja digilehden yhdistelmätilauksena tai pelkkänä digilehtenä.
Lehti ilmestyy viikoittain. Voit valita vuoden (51 numeroa), 2 vuoden (102 numeroa) tai 3 vuoden (153 numeroa) tilausjakson.
Tarjoukset ovat määräaikaisia, joten ne päättyvät automaattisesti tilausjakson loputtua.
Osoitteenmuutokset ja muut voimassa olevia tilauksia koskevat asiat on hoidettava Nordic Subscription Servicen asiakaspalvelun kautta.
Arviot
Tuotearvioita ei vielä ole.