Näytetään tulokset 1–16 / 18
Lifestyle-lehdet ovat elämäntapaa, elämäntyyliä tai elämästä nautiskelua käsitteleviä aikakauslehtiä. Lifestyle-lehtiin kuuluu laaja joukko naistenlehtiä ja miehiä kiinnostavia lehtiä, jotka käsittelevät monenlaisia aiheita, mukaan lukien terveys ja kuntoilu, matkailu, muoti, sisustaminen, kulttuuri ja henkilökohtainen kehitys. Lifestyle-etuliitettä käytetään usein viitaten lehden sävyyn.
Tältä sivulta löydät lifestyle-lehtiä, jotka ovat tilattavissa painettuna kotiin määräaikais- tai kestotilauksella. Tilaamalla lehden kotiin, saat uusimman numeron postilaatikkoosi kannettuna aina jo ilmestymispäivänä, eikä sinun tarvitse lähteä ostamaan suosikki lifestyle-lehtesi irtonumeroa kioskille tai markettiin.
Lifestyle-journalismi on journalismin ala, joka tarjoaa uutisia ja mielipiteitä, usein viihdyttävässä muodossa, kuluttajien jokapäiväisessä elämässään käyttämistä tuotteista ja palveluista. Lifetyle-journalismi kattaa muun muassa matkailun, muodin, kuntoilun, vapaa-ajan, ruoan ja taiteen.
Lifestyle-lehti on nimensä mukaisesti lifestyleä eli elämäntapaa tai elämäntyyliä käsittelevä aikakauslehti, joka voi ilmestyä viikoittain, kuukausittain tai harvemmin painettuna lehtenä, digitaalisena lehtenä, verkkolehtenä tai edellisten yhdistelmänä.
Lifestyle-journalismi on merkittävä journalismin ala, jota pidetään usein uutisten, politiikan sekä sosiaalisten ja kulttuuristen konfliktien lisänä. Se määritellään usein normatiivisen journalimi-ihanteen vastakohtana eli sen perusteella, mitä se ei ole.
Tämä tarkoittaa, että lifestyle-journalismi määritellään usein keveämpien, ns. pehmeiden uutisten (engl. soft news), kuluttajajournalismin, populaarijournalismin ja jopa kulttuurijournalismin yhdistelmäksi. Pehmeistä medialähteistä tulevaa viestintää on kutsuttu pehmeiksi uutisiksi keinona erottaa se vakavasta journalismista, jota puolestaan kutsutaan koviksi uutisiksi.
Lifestyle-lehti on myös ollut kattotermi monille erikoislehdille, kuten matkalehdille, muotilehdille ja ruokalehdille. Mutta vaikka lifestyle-lehtiä määrittävät niissä osittain käsitellyt aiheet, niille on ominaista myös tietyt tyylilajit tai -tavat, joilla yleisöä esimerkiksi kuluttajina käsitellään.
Yhteistä monille luonnehdinnoille on lifestyle-lehtien vahva side mainontaan ja tiedottamiseen, mikä voi joissakin tapauksissa hämärtää ammattilaisten ja ei-ammattilaisten välisiä rajoja.
Lifestyle kattaa käsitteenä laajan kirjon erilaisia elämäntapoihin, mieltymyksiin ja arvoihin liittyviä asioita.
Mitä aikakauslehtiin tulee, lifestyle voi tarkoittaa esimerkiksi seuraavia aiheita käsitteleviä lehtiä:
Tässä muutamia esimerkkejä suomalaisista lifestyle-lehdistä.
Maku on inspiroiva, raikas ja helposti lähesttyvä ruokalehti, jonka resepteissä korostuu vaivattomuus. Maku tarjoaa yksinkertaisia ja oivaltavia ruokareseptejä, jotka voi toteuttaa helposti arjessa ja juhlassa, minä viikonpäivänä tahansa. Makun lukijat ovat aktiivisia kotikokkaajia, jotka rakastavat ruoanlaittoa ja herkullisia makuelämyksiä.
Kun haluat saada luotettavaa hyötytietoa terveydestä, sairauksien ennaltaehkäisystä ja hoidosta, painonhallinnasta, liikunnasta ja ravitsemuksesta, on uudistunut Apu Terveys lehti sinulle. Lehden asiantuntijoina toimivat suomalaiset huippututkijat ja -lääkärit. Apu Terveyden lukijoita yhdistää aktiivinen ote parantaa omaa hyvinvointia.
Mondo on matkalehti, joka kertoo uusimmat matkakohteet, tekee löytöjä jo tutuista paikoista ja neuvoo parhaat matkailua helpottavat niksit. Mondon lukijat rakastavat matkustelua ja hyviä seikkailuja.
Maalaisromanttinen Maalla-lehti esittelee kauniita koteja ja maaseutumaista elämäntyyliä eri puolilla Suomea. Sen lukijat rakastavat sisustamista, käsillä tekemistä ja puutarhanhoitoa.
Image on terävä lifestyle-lehti heille, jotka haluavat elää, asua ja kasvattaa lapsensa kaupungissa. Lehti on yhdistelmä asumista, kulttuuria, vanhemmuutta ja politiikka.